onsdag 2 december 2015

078. Lucka 02: Julkonfekt


Yes, andra december och ännu lever och bloggar jag, vackert så!
Gissa vad jag har gjort? Jag har bakat! (Tänkte väl det, INGEN är överraskad.)
Eller ja, bakat och bakat, jag skulle väl inte helt kalla det till det, när man håller på och kladdar med choklad och gör julgodis, men låt gå, det finns ett recept och slutresultatet går att äta.

Japp, jag vill dessutom hävda att detta är det bästa receptet Ni någonsin kommer att få,
och då är vi ännu bara på lucka två, ett ganska djärvt drag om jag få säga det själv!
Detta recept är faktiskt så bra att jag till och med äter det själv. (Ööh...?)
Japp, allt annat jag kommer att röra ihop (och redan har rört ihop) rör jag inte,
choklad är något av det värsta jag vet (nej, jag är inte allergisk. Ja, jag vet att det gör mig till den enda kvinnan på jorden som VÄLJER att inte äter choklad.
Ja, andra har också uppfattat mig som konstig.
)
Men detta äter jag, så inse hur bra det måste vara isåfall!


Detta har jag pysslat med; choklad, choklad och åter choklad.
Det är bollarna överst i bilden som vi skall fokusera på.
(De andra oätliga grejerna kommer säkert dyka upp senare i kalendern.)

Så, varsågod, min nya personliga julfavorit, Bountykonfekt, superenkel att göra,
och har en strykande åtgång om ni råkar bjuda hem mig! :)
(Här haglar det tips!)

//lillHill - Itt som aader men nöjd entå.

6 kommentarer:

  1. Töm te ader bollan å klöntan gaar no å ritti bra at ita

    SvaraRadera
    Svar
    1. He er no tur att du bor me me, itt sku dehär konfektre miin ga åt se na annos!

      Radera
  2. Hanna (du vejt kusin diins brud)2 december 2015 kl. 16:53

    Ha faktiskt tänkt ja sko tips de om att man kan lag egen bounty ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hanna! Världens bästa Hanna! Vet du att vi på riittit sku behöv ta å råkas, he er ju eviheiter saan! Ja måst skärp till me - kanski vi å ni har na extra tid nu kring jul å nyår som sku pass - vi måst återkoma å fundeer! :D Men på allvar, hur har itt ja håxa förr att man kan laga bounty sjölv? För visst er di goo? <3 Mmm... (Måst spring ti kylskåpi å ta ein nu mesama tå ja tänker på e...) ;)

      Radera
    2. Du kanski kan list ut vem ja e men som ledtråd så e vi släkt!5 december 2015 kl. 17:15

      vi måst ordn na dejt så småningom. Hanna har jo int siitt stugo er na ännu. Men om du bjuder på bounty så får e no vara! No e vi jo jär i traktre på helgre så typ na lödas da sko vi kanski kona fösök stiga upp liiti tidigari på ettmeddaan å koma å häls på :)

      Radera
    3. Men hur i heila helsike kan ja vara släkt me nan som hatar Bounty?! Får byri låtsas vara släkt me Hanna iställi... ("Ja, Hanna, ja, kusin min, jåå ho har no na underli kaar...") ;) Ne, men på allvar, vi bokar in en löödag, vi kan ju hör me temeee som bygger i skoji å om ti å sku vila va me på ett höön ;)

      Radera