onsdag 21 januari 2015

047. What Hill do.


Fick häromdagen en förfrågan på Facebook om jag kunde lägga upp bilder på några av alla de målningar jag gjort. Självklart kan jag det, men så kom jag på att alla kanske inte vet vad små Hillar gör när de inte bloggar, pajar katten (sve: smeker) eller hackar sallad. Därför ska jag nu upplysa er om att det jag allra helst gör är att hänga i min ateljé och måla. Så det försöker jag göra alltid när tiden och inspirationen tillåter.

Men, innan ni får kika på lite av det jag gjort så vill jag visa er VAR och hur jag gör det.
För självklart rymmer Patriksbackan ett rum som är min alldeles egna ateljé!
Här står mitt ritbord och mitt staffli, här finns alla mina pennor, penslar, färger, kritor, kol, papper, ramar, dukar, paletter, saxar, tejp, pysselgrejer, lim, glitter - japp, ALLT!


Mitt ritbord, som jag har fått ärva av min far, samt det senaste jag hållit på med;
en karikatyr av vår alldeles egna frass Garrett.
I dagarna borde den bli klar om allt går som jag vill och humöret håller i sig!


Jag förvarar alla mina grejer för målning i en öppen bokhylla, det är mitt trick för att sparka igång inspirationen om den råkar tryta! För ser jag att alla dessa färger och penslar bara ligger där och väntar, då känner jag mig också mycket mera motiverad! Resten av grejerna för pyssel finns i en stor byrå bredvid, bara att ta fram när andan faller på!


Var färg har sin plats...


Akryl är den typ av färg jag helst väljer, sedan är det penseln som väljer nästa drag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar