måndag 12 januari 2015

042. Årskrönika 2014, del 1

2014 - året då Patriksbackan blev Patriksbackan.
Året då både hemmet och bloggen föddes.
Året då bygget blev ett hus som sedan blev ett hem, vårt hem på Patriksbackan.
Året då även www.lillHill.blogspot.com skulle bli kallat Patriksbackan och som sedan skulle bli en mycket välläst inredningsblogg i Svenskfinland.
Båda är jag mycket tacksam för, båda vårdar jag ömt.

Här kommer en tillbakablick i bilder på de bästa bitarna från årets första 6 månader,
de resterande 6 kommer att dyka upp imorgon kl 09:00 - så missa för sjutton inte att klicka in er då igen! :)

JANUARI 2014
Det bästa i Januari skedde faktiskt utanför Patriksbackan, så långt borta som i Åbo!
Här tillbringade jag kvalitetstid med de bästa tjejerna,
bodde på lyxigt hotell med både badkar och kristallkrona på rummet,
gosade med de mjukaste raskatterna och firade möhippa. (Nej, inte min egen.) :)
FEBRUARI 2014
I Februari arbetade vi på de sista detaljerna på Patriksbackan. Mamma Sömmerska använde 17,5 meter tyg och sydde gardiner till vardagsrummet, Svetsaren och pappa Byggnadsingenjören satte de sista listerna, skruvade upp gardinstänger och monterade den sista fasta inredningen.
Flyttkaoset var ett faktum.
MARS 2014
Den första mars var lägenheten tom och huset fyllt, var sak hade ännu inte sin plats, men allt och alla var åtminstone under samma tak. Svetsaren hade till en början svårt att fatta att detta var vårt hem och inte en arbetsplats, medan katterna inte hade några problem att vänja sig med de nya, rikligare kvadratmeterna. Själv genomgick jag min första handoperation, blev vänsterhänt och levde i en egen liten Burana-dimma.

APRIL 2014
I april genomgick jag min andra handoperation, gick på Burana (lösningen på alla krämpor i Finland) och blev lite högerhänt pånytt. Svetsaren och Byggnadsingenjören arbetade på utsidan med att bygga ut terrasser och bygga in poolen. Själv gick jag på anställningsintervju, fick ett nytt jobb och vattnade alla krya-på-dig-blommor.
 MAJ 2014
Åh, maj! I maj köpte vi till Svetsarens stora glädje vår TV,
vi badade massor, grillade och slöade vid poolen som äntligen var färdig.

 JUNI 2014
Juni, åh, juni! Vi njöt i goda vänners lag av midsommaren, en vacker men kall sådan!
Quattros och Garretts lillebror Morris växte till sig,
blev en riktig tuffing och flyttade hem till pappa Byggnadsingenjören.
Det var det, imorgon får ni mer! :)

2 kommentarer: