tisdag 9 december 2014

035. En katt med en blogg: Snyggast i Österbotten


Nej, det är inte så att matte har dissat er igen, det är bara det att jag är så fruktansvärt upprörd att jag behöver få skriva av mig! Matte var ju som bekant ett långveckoslut i Helsingfors och Åbo för att fotografera några "hemma-hos"-reportage till bloggen och för att delta i en Baby Shower.
Inget fel med det, mera rum i sängen för mig och ingen som tjatar om att jag borde vistas mera utomhus,
som om det vore något nöje i det!

Nej, det var först när jag bläddrade igenom hennes bilder från resan som jag gjorde en hemsk upptäckt,
en riktigt hårresande insikt som fick klorna att gräva sig djup in i mattan som jag satt på! 

Ord kan inte beskriva det jag kände, så ni får se bilden istället! (Känsliga kattungar varnas.)
 

Jag vet att jag är en offentlig katt och att jag ofta i min blogg brukar ge fantastiska skönhetstips, men det här tar väl ändå priset! En copycat! (Jag är inte ensam om att vara sötast längre...)



Usch så nedrigt! Kopiera min stil rakt av bara sådär! Matte försökte bortförklara det hela med att bruden är nån typ raskatt och är därför framavlad att se ut sådär, samt att hon dessutom är nåt år äldre...
Talk to the paw, hunny. Talk to the paw.



Hur det än ligger till så ska du veta det här Åbo-katt: Jag är fortfarande sötast i Österbotten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar